Sunday, 19 February 2017

Vitamin D Boleh Mengawal Serangan Asma




Kajian Terbaru Berkenaan Khasiat Vitamin D

Baru beberapa jam yang lalu (20 September 2016), satu hasil kajian mengenai asma telah diterbitkan di London. Kajian ini adalah kaitan dengan Vitamin D sebagai vitamin yang boleh mengawal serangan asma daripada berlaku sebanyak separuh.

Vitamin D Mengurangkan Serangan Asma
Maksudnya, kalau dalam seminggu seseorang itu diserang asma sebanyak 4 kali, selepas mengambil vitamin D dengan teratur dan menurut saranan doktor, serangan tersebut boleh dikurangkan menjadi 2 kali sahaja. Bagi Izah, itu satu perubahan yang sangat baik! Siapa yang tak nak kan?

Vitamin D Sebagai Pengganti Ubat Steroid

Lagi satu, vitamin D juga didapati boleh digunakan untuk menggantikan ubat-ubatan jenis steroid. Ubatan jenis steroid adalah berisiko bagi pesakit jantung.

Walaubagaimanapun, hasil kajian ini masih lagi belum dipraktikkan sepenuhnya di dalam industri perubatan di negara kita.

#info by MHAMSB #MinyakHerbaAsmak


Jom Kenali Minyak Herba Asmak
✔Ramuan daripada formulasi habbatussauda’, minyak zaitun, minyak kelapa dara, minyak gamat dan herba terpilih – diproses dengan teknologi terkini di kilang bertaraf GMP.
✔Juga boleh digunakan untuk pelbagai masalah luaran seperti gigitan serangga, luka, tergeliat, terkena api, bengkak, lenguh, sakit gigi, kembung / sakit perut dan lain-lain.

✔Rawatan alternatif herba yang mudah dan kos rawatan rendah – TANPA nebulizer, TANPA ubat /pil (boleh memberi kesan jangka panjang), sekaligus menjimatkan wang anda !


Dapatkan sebotol Minyak Herba Asmak di rumah anda.
Saya puan nik +60199347749 sedia membantu.

0199347749 
0199347749
019934749

Hubungi segera.

Saturday, 18 February 2017

Atasi sembelit anak anda

SEMBELIT & ANAK KECIL


Perkara yangg paling menggusarkan hati bila anak-anak sembelit terutamnaya pada usia bawah 2 tahun. Mereka tidak pandai untuk bagitahu pada ibubapa atau sesiapa sahaja akan tidakselesaan atau tentang masalah mereka, senjata mereka hanya tangisan. Bila sembelit perut akan rasa tidak selasa dan berangin atau kembung. Bila ditekan-tekan seperti gendang bunyinya.

Untuk mengetahui bayi mengalami sembelit mudah. Jika tidak buang air besar setidaknya tiga kali seminggu, kemungkinan si kecil sedang mengalami sembelit. Ciri lain yang mudah dilihat adalah kerasnya najis yang keluar. 

Kebanyakan baby juga alami masalah yang sama. Sejak mula makan makanan pepejal ni, perutnya mula meragam. Fresh fruit mmg setiap hari ambil selain kurma & kismis. Masalah sembelit masih berlaku. Setiap kali nak buang air besar mesti menangis. Merah padam muka bila meneran. 

Alhamdulillah, selepas menggunakan minyak herba asmak ni seolah-olah dah jumpa penyelesaiaannya. Setiap kali selepas mandi wajib sapu di perut, labu betis & tapak kaki.


Anak sihat dan gembira, ibu senang hati

Friday, 17 February 2017

Penyakit Asma. Bagaimana ia terjadi?

Tahukah anda?

Lelah merupakan suatu keadaan di mana terdapat peningkatan kepada tindakbalas bronkus kepada rangsangan tertentu. Disebabkan oleh ini, terdapat penyempitan pada salur udara dan, lapisan pada salur udara juga mengalami keradangan dan terdapat peningkatan di dalam penghasilan lendir. Biasanya, penyakit ini bermula pada zaman kanak-kanak dan jarang berlaku selepas berumur dua puluh lima tahun. Kerapkali, pada 30% kes-kes, terdapat sejarah lelah pada keluarga pesakit.

:::: Tanda-tanda dan Gejala-gejala ::::

Lelah adalah berepisod. Di antara serangan-serangan, terutamanya pada kanak-kanak, mungkin tidak terdapat gejala-gejala langsung. Sebelum serangan-serangan tersebut, kadang-kadang pesakit mengalami bersin, perasaan ingin kentut atau gelisah dan mudah tersinggung. Gejala-gejala biasanya adalah lebih tenat pada awal pagi. Seorang pesakit mungkin mengalami lebih dari satu gejala seperti:

Batuk.
Pernafasan termengah-mengah – Bunyi bising semasa bernafas.
Perasaan ketat pada dada.
Kesukaran bernafas, terutamanya apabila menghembus keluar.
Nafas yang pendek.

Pada kanak-kanak yang kecil, tulang rusuk bawah akan tertarik ke
dalam semasa bernafas.

Semasa serangan berulang-ulang atau yang tenat, pesakit mungkin menjadi sianos
(pewarnaan biru dan pucat serta nadi menjadi deras)

::::: Tabiat-tabiat Baru :::::

Belajar untuk beristirehat.
Cergaskan diri anda. Senam untuk meningkatkan muatan paru-paru anda.
Pakai rantai tangan pengenalpasti lelah.
Simpan bekalan ubat-ubat lelah yang secukupnya.
Elakkan merokok.
Elak persekitaran yang berhabuk dan tercemar.
Elak faktor-faktor pencetus yang dikenalpasti.
Simpan nombor telefon doktor anda dan hospital tedekat pada tempat yang mudah dicapai.
Jangan memberhenti atau memulakan perubatan tanpa berunding dengan doktor anda.
Runding dengan doktor atau pegawai farmasi anda jika anda mempunyai sebarang
kemusykilan tentang ubat-ubatan yang diambil atau mengenai penggunaan penyedut
(inhaler) yang betul.

Dengan pengurusan yang betul, seseorang pesakit lelah dapat menjalani kehidupan yang normal.

Sumber : efarmasi.com.my

Berminat untuk mencuba alternatif terkini sembuhkan lelah dan tak perlu bergantung lagi dengan inhaler?

Sesuai untuk semua peringkat umur



Minyak Herba Asmak ~

Berminat untuk mencuba alternatif terkini sembuhkan lelah dan tak perlu bergantung lagi dengan inhaler?

Sesuai untuk semua peringkat umur

Hubungi 019 934 7749 sekarang!

Ubat batuk dan selesema tidak Sesuai untuk kanak-kanak bawah 2 tahun


Ya Allah! dah berapa botol agak nya kita dah bagi ubat batuk dan selesema pada anak kita setiap kali datang batuk dan selesema?

Penggunaan ubat ubatan terutama bawah 2 tahun menyebabkan kegagalan sistem pernafasan. sebSalam ibu2,
Ya Allah! da berapa botol agak nya kita da bagi ubat batuk dan selesema pada anak kita setiap kali datang batuk dan selesema?

Penggunaan ubat ubatan terutama bawah 2 tahun menyebabkan kegagalan sistem pernafasan. Sebab tu la anak kita ada masalah lelah, asma dan semput.  Rasa berdosa plak menzalimi anak2 dengan makan ubat. Saya share dari seorang doktor iaitu Dr. Zubaidi.

Untuk ibu yang ada masalah lelah, batuk, dan selesema boleh pm/WhatsApp 0199347749. Saya akan guide anda rawatan tanpa makan ubat dengan Minyak Herba Asmak!. Sebab itu juga anak kita ada masalah lelah, asma dan semput.  Rasa berdosa plak menzalimi anak2 dengan makan ubat. Saya share dari seorang doktor iaitu Dr. Zubaidi.

Untuk ibu yang ada masalah lelah, batuk, dan selesema boleh pm/WhatsApp 0199347749. Saya akan guide anda rawatan tanpa makan ubat dengan Minyak Herba Asmak!



Wednesday, 15 February 2017

Antara sembelit dan buasir

3 Penyebab Buasir Dan 4 Faktor Yang Menambah Teruk?



Apa beza sembelit dan buasir?
Jom kita kaji sama-sama demi kesihatan

Sembelit adalah disebabkan oleh najis yang mengeras, di mana akan menyukarkan proses membuang air besar. Buasir pula adalah keadaan di mana terdapat bahagian di sekeliling dubur/punggung yang membengkak, sekaligus membuatkan proses membuang air besar menjadi sukar.

Sembelit boleh menyebabkan buasir, tetapi buasir pula tak semestinya disebabkan oleh sembelit. Lalu, apakah yang boleh menyebabkan buasir?

Apabila ada sembelit atau cirit-birit yang kronik
Meneran terlalu kuat semasa membuang air
Duduk terlalu lama di tandas

Apa pula perkara yang menyebabkan buasir bertambah teruk?

Kurang fiber di dalam makanan
Terlebih berat badan (obesity)
Semakin berumur, otot di sekeliling punggung semakin lemah dan buasir boleh terjadi.

Bagi wanita yang sedang dalam fasa kehamilan, semakin besar kandungan, semakin kuat ia menekan otot di sekeliling abdomen, yang akhirnya akan membengkak.

Buasir dan sembelit boleh dirawat dengan Minyak Herba Asmak. Untuk buasir cuba sapu dibahagian tersebut dan tolak ke dalam. Sapuan di perut dan tapak kaki boleh mengurangkan sembelit.

Hubungi 019 934 7749 untuk dapatkan Minyak Herba Asmak anda segera.

#info by MHAMSB #MinyakHerbaAsmak

Tuesday, 14 February 2017

Kehebatan Habbatussauda dalam merawat pelbagai penyakit


Apakah Bahan Tepenting yang terkandung dalam Minyak Herba Asmak? 

Tahukah kalian bahawa Minyak Herb Asmak diformulasi Daripada Bahan yang Allah janjikan penawar padanya kecuali mati?  Itulah Habbatussauda.





Mahukah anda memiliki sebotol Minyak Herba Asmak dirumah?
Minyak Herba Asmak kegunaan seisi keluarga. Merawat pelbagai penyakit terutama Asma, Lelah, Batuk Dan Mencairkan Kahak.

Boleh Hubungi 019 934 7749 Puan Nik untuk anda dapatkan minyak herba asmak sekarang juga.

Monday, 13 February 2017

Aku sebotol minyak



Aku adalah sebotol minyak yang berbau habatussauda. Saiz standard aku 30ml. Aku sering digunakan oleh seisi keluarga tuan aku tak kira la dari bayi sampaila dewasa.
.
Aku digunakan ketika mereka batuk,selesema,kahak,luka,kembung perut dan lenguh badan.
.
Aku selalu dibawa kemana mana kerana saizku yang sangat comel. Hari- hari aku travel kesana sini. Oh tuan aku tak pernah tinggalkan aku. Aku dibawa kemana mana even keluar pergi pasar weh! Tengokla betapa sayangnya tuan aku pada ku.
.
Suatu hari tuan aku bawak anak dia bermain main di luar, sedang asyik bermain tiba tiba anak dia yang cergas dan aktif tu jatuh. Luka lutut! Menangisla habis satu taman dengar. Dengan gelabah nama ku diseru seru oleh tuanku yang mencari cari aku. "Mana #minyakherbaasmak ?" Aku terus disambar , dititis digosok pada luka berdarah itu. Terus anak tuan aku senyap. Pergh! Ajaib gila aku ni kan? Aku bersyukur sangat sebab aku dapat membantu tuan aku.
.
.
Aku mula sedar bahawa tuan aku terlalu sayangkan aku kerana nilai dan manfaat yang aku berikan lebih dan sangat berbaloi dengan harga aku. Misi aku adalah nak berada di setiap rumah di Malaysia ni.
.
.
Hang rasa hang nak aku jugak?

Whatsapp sekarang 019 934 7749.

#minyakherbaasmak
#akusebotolminyak