Monday, 20 March 2017

Jerawat kerana Resdung


Adakah kita betul-betul kenal antara jerawat dan resdung? Ramai yang anggap jerawat di muka adalah jerawat yang biasa.

 Saya juga akan terangkan kepada anda  perbezaan antara jerawat dan resdung agar kita lebih peka terhadap masalah jerawat sebenar yang mungkin melanda diri anda, keluarga anda ataupun rakan-rakan anda. Seperti yang anda sedia maklum, jerawat dikategorikan sebagai penyakit kronik yang dihidapi oleh hampir 80% individu di negara kita.

🌸Jerawat (Acne):

📌Sejenis penyakit kulit yang kronik.
📌Tumbuh apabila liang kulit atau liang roma yang tersumbat dan memerangkap kotoran.
📌Terjadi di dalam lapisan kulit.
📌Boleh tumbuh disebabkan oleh ketidak seimbangan hormon, persekitaran, dan tekanan.
📌Tidak berjangkit dengan sentuhan dan boleh dihidapi secara turun-temurun.

🌸Resdung (Sinusitis):

📌Radang yang berlaku pada lapisan rongga hidung
📌Berpunca daripada alahan (habuk, makanan, parasit) atau perubahan cuaca
📌Kesannya boleh mengakibatkan hidung berair, serta kegatalan pada kulit muka dan mata
📌Jika serius, pesakit perlu menjalani pembedahan untuk membuang resdung yang menghalang laluan udara dalam rongga hidung yang turut boleh menyebabkan sakit kepala dan mata yang teramat sangat.
📌Tidak boleh berjangkit melalui sentuhan dan boleh diwarisi secara turun-temurun.
📌Boleh dihidapi bersama dengan lelah dan eczema, sejenis penyakit kulit yang lain.

Saya harap dengan penjelasan ini anda sudah boleh memahami apa sebenarnya yang dimaksudkan dengan masalah jerawat dan sekaligus membezakannya dengan penyakit resdung.



Yang ada masalah resdung yang kronik boleh mencuba Asmak Herbs Kapsul Penawar Resdung yang terbukti berkesan! Berminat boleh Whatsapp 0199347749😉

Bayi dan Sembelit

Sembelit dan bayi anda

Bagaimanakah untuk mengenalpasti bahawa bayi sedang sembelit.

Sembelit jarang berlaku pada bayi yang masih kecil, terutamanya yang masih menyusu badan walaupun ia mungkin menjadi masalah kepada bayi yang lebih berusia apabila mula makan makanan pejal.
Bayi-bayi yang diberikan susu ibu akan membuang air besar beberapa kali sehari dalam beberapa minggu pertama dan kemudian hanya satu atau dua kali sepanjang minggu. Walaupun najisnya lembut atau cair, kadang kala semua bayi perlu meneran untuk mengeluarkannya. Malah , anda  akan sedar akan kerut dan dengus bayi anda apabila dia sedang membuang air besar.
Bayi-bayi yang diberikan susu formula akan membuang air besar sekali sehari, walaupun sesetengahnya mungkin akan membuang air besar sekali dalam setiap tiga atau empat hari. Inilah bukanlah perkara yang tidak normal, kecuali jika najisnya keras dan berketul-ketul. Sembelit berlaku apabila najis dibahagian bawah usus ditekan oleh otot yang menjerut, yang akan melambatkan pengluarannya dan semakin lama ia disitu ia akan menjadi lebih keras dan kering.

Apakah simptom-simptom sembelit?
Bagi bayi-bayi yang berusia kurang dari tiga bulan, sembelit jarang berlaku walaupun bayi anda diberikan susu formula.
Sesetengah bayi akan mendengus dan meneran pada setiap pengerakan, walaupun tidak semestinya disebabkan sembelit. Tetapi, jika bayi anda menangis dan kelihatan tidak selesa, periksalah dengan pakar pediatrik anda. Jika bayi anda mengeluarkan najis pejal kurang daripada sekali sehari, ini biasanya adalah sembelit.
Bagi bayi yang lebih berusia dan sudah mula makan makanan pejal, simptom-simptomnya termasuklah:
• Meragam, sakit abdomen dan gastrik.
• Abdomen yang keras.
• Sakit abdomen yang mengurangkan pembuangan air besar.
• Najis bercampur darah, selalunya berpunca dari luka (fisur) rektum yang disebabkan oleh najis yang keras.
• Najis yang sukar dikeluarkan dan berketul-ketul.

Kenapakah sembelit berlaku.
Seoramg bayi akan sembelit jika dia tidak mendapat cecair yang secukupnya. Jika masalah ini berlarutan ,anda mesti membawanya untuk pemeriksaan. Mulanya, doktor akan memastikan bahawa bayi tidak menghidapi penyakit atau sembelit itu akibat fisur dubur.
Bagaimanakah saya boleh merawatnya?
anda perlu bertanya dengan pakar pediatrik anda sebelum mencuba apa-apa untuk melegakan keadaan bayi anda.
Bagi bayi yang lebih berusia yang makan makanan pejal, Tanya doktor anda sama ada sesuai jika ditambah beberapa sudu buah prun yang dipurikan ke dalam makanan paginya atau diberikan dua sudu jus prun.
Sesetengah pakar  menyarankan supaya menambah satu sudu tehbijian bran ke dalam bijirin bayi anda untuk menambah serat. Tetapi jangan terlebih tambah. Cuba berikan bayi anda buah-buahan dan sayur-sayuran, supaya dia mendapat serat secukupnya.
Cara-cara berikut juga dapat membantu:
• Cuba gerakan kaki bayi anda jika dia sembelit. Ini akan membantu mengerakkan  najis didalam ususnya.
•  Jika dia makan makanan pejal, kurangkan makanan penyebab sembelit seperti nasi, pisang atau bijirin.

Sembelit pada bayi adalah perkara biasa, terutamanya apabila mereka mula makan makanan pejal sebab badan mereka baru belajar bagaimana menguruskan makanan baru. Dengan perhatian anda dan rawatan yang baik, lama- kelamaan, dia akan membuang air besar dengan mudah dan tetap.

#sembelit #infobayi

Minyak Herba Asmak dapat melegakan sembelit dan membantu melawaskan proses pembuangan pada bayi.

Terus whatsapp 019 9347749

Penawar Asma bagi anak-anak




Tahukah anda dengan harga RM39 sebotol mampu untuk merawat asma/semput/batuk berkahak dan dan lain-lain penyakit? Eh, tak mahal pun. Sebab anak saya selalu mendapatkan rawatan di klinik dan diberikan ubat asma, batuk, cair kahak serta nebulizer paling murah kos rawatan RM100. Itu di klinik biasa sahaja ye. Cuba bayangkan ada antara customer saya anak mereka terpaksa admit wad setiap bulan sebab asma.

Penggunaannya baru setengah botol minyak herba asma mujarab ni anak saya betul-betul sihat dari batuk berkahak dan selesema. Saya hanya menggunakan bila perlu.

Macam mana saya jaga anak saya dari asma dan juga batuk yang berumur 1 tahun?

1)kerap memberi air suam sekurang-kurangnya 3 kali sehari.
2)mandi dengan air suam panas bagi mencairkan kahak.
3)memakai stokin pada waktu malam.
4)suhu aircond pada waktu malam tidak terlalu sejuk dan elakkan menggunakan kipas dengan laju. Anak saya mudah berkahak jika kipas terlalu laju dan menyebabkan kesejukan.

Jika kita tahu rutin anak-anak dan kenalpasti punca sesuatu penyakit, InsyaAllah kita boleh elak anak dari jangkitan.

Penggunaan Minyak Herba ni jika kita tak pantang, sapu 10 botol pun tak kan mujarab. Betul tak?

Pm saya untuk dapatkan
atau whatsapp ke 0199347749 sekarang

Friday, 17 March 2017

Faktor penyebab buasir


3 Penyebab Buasir Dan 4 Faktor Yang Menambah Teruk?

Apa beza sembelit dan buasir?
Jom kita kaji sama-sama demi kesihatan ;)

Sembelit adalah disebabkan oleh najis yang mengeras, di mana akan menyukarkan proses membuang air besar. Buasir pula adalah keadaan di mana terdapat bahagian di sekeliling dubur/punggung yang membengkak, sekaligus membuatkan proses membuang air besar menjadi sukar.

Sembelit boleh menyebabkan buasir, tetapi buasir pula tak semestinya disebabkan oleh sembelit. Lalu, apakah yang boleh menyebabkan buasir?

Apabila ada sembelit atau cirit-birit yang kronik
Meneran terlalu kuat semasa membuang air
Duduk terlalu lama di tandas

Apa pula perkara yang menyebabkan buasir bertambah teruk?

Kurang fiber di dalam makanan
Terlebih berat badan (obesity)
Semakin berumur, otot di sekeliling punggung semakin lemah dan buasir boleh terjadi.
Fasa kehamilan – semakin besar kandungan, semakin kuat ia menekan otot di sekeliling abdomen, yang akhirnya akan membengkak.


#info by MHAMSB #MinyakHerbaAsmak

Cuba ikhtiar dengan minyak herba asmak, boleh juga merawat buasir.
Whatsapp 0199347749



Thursday, 16 March 2017

Cerita Anak Asma

AKHIRNYA, ANAK SAYA SEMBUH DARI ASMA LEPAS SAPU MINYAK HERBA NI!!

Gambar sekadar hiasan

❝ Saya memang guna ubat ni hampir 6 bulan. Saya guna pada anak saya yang berumur 5 tahun yang ada asma. Semenjak pakai minyak ni dia dah jarang pakai gas ❞
~ Nurul, Ampang

MINYAK HERBA ASMAK
Diformulasikan dari habbatussauda’, minyak kayu putih, gamat gold dan herba terpilih untuk bantu atasi masalah pernafasan seperti:

✔ Asma (lelah)
✔ Semput
✔ Sesak nafas
✔ Kahak
✔ Batuk dan selesema

Dihasilkan menggunakan teknologi terkini bagi memastikan Minyak Herba Asmak ini mudah dan cepat serap ke kawasan sakit. InsyaAllah, baru sapu je dah rasa kesannya.


Salah sorang pelanggan kami ada bagitahu, tak sampai 30 minit lepas sapu, ayah dia dah rasa lega. Bunyi nafas kat dada mula perlahan. Macam tu punya cepat effect dia!

FEEDBACK DARI PENGGUNA

❝ Dari kelmarin tak ada serangan asma mnengejut. Batuk pun nampak makin kurang ❞
~ Fiza, Bangi

❝ Perubahn pada ank saya yang sakit asma memang ketara selepas guna minyak herba asmak ni ❞
~ Rahman, Melaka






BERAPA HARGA MINYAK HERBA ASMAK NI?

Harga sebotol minyak herba asmak ni cuma RM39

Apalah sangat nilai RM39 berbanding dengan gaya hidup anda yang semakin berkualiti.

InsyaAllah, tiada lagi asma atau semput lepas guna minyak ni. Hidup lebih selesa.

👉 CARA ORDER:
.
>> WHATSAPP “ASMAK” KE 0199347749 <<

Wednesday, 15 March 2017

Tips untuk penghidap resdung

Resdung yang kronik boleh menjejaskan rutin kehidupan seseorang dan menyebabkan keresahan berpanjangan kepada si penghidap. Seorang yang menghidap resdung akan menghadapi situasi yang kurang menyenangkan bagi diri sendiri dan orang sekeliling. Bagi mengurangkan risiko terkena resdung, admin senaraikan tips yang boleh penghidap resdung amalkan dan elakkan ye:


Sekiranya anda merupakan salah seorang penghidap resdung, pastikan anda tidak terdedah kepada debu atau habuk secara langsung. Elakkan menggunakan penyapu, sebaiknya gunakan mop atau vakum bagi tujuan pembersihan. Situasi yang berjerebu dan berhabuk juga boleh menyebabkan resdung dan selesema. Pastikan anda tidak terdedah kepada suasana diatas. Kurangkan aktiviti diluar sekiranya cuaca terlalu panas, kering dan berjerebu.

Makanan seperti udang, makanan-makanan laut yang lain, belacan, makanan sejuk atau apa-apa sahaja makanan yang menjadi punca alahan kepada resdung seharusnya dibuang dari senarai sajian anda.


Penghidap resdung perlu mempunyai waktu rehat yang cukup. Baring Mengikut kesesuaian anda sendiri penting bagi memastikan pernafasan yang lancar dan seterunya melegakan resdung.

Sekiranya anda terkena resdung, digalakkan anda meminum air yang secukupnya, 8 liter sehari bagi dewasa. Lebih lagi baik. Minum sup yang hangat juga mampu memberi tenaga dan memberi kesegaran serta kelegaan kepada anda.

Digalakkan anda membersihkan muka dan membasuh muka dengan air yang sedikit suam. Sunat memasukkan air kedalam hidung dan mengeluarkannya kembali semasa anda berwuduk sebenarnya turut membantu melegakan resdung, InsyaAllah.

Elakkan dari menggunakan ubat atau bahan yang boleh menambah kemudaratan kepada masalah resdung anda.

Dapatkan ubatan yang dibenarkan doktor dan dijamin kandungan bahan steroidnya.


Dapatkan nasihat dari pakar dan pilih produk yang natural.


Asmak Herbs Produk penawar resdung yang membantu memberi kelegaan.









www.wasap.my/60199347749/asmakherbs

Tuesday, 14 March 2017

Tips Baby Tidur Lena Sepanjang Malam

Bagaimana ibu-ibu boleh cuba lakukan dan ikhtiar bagi memastikan bayi anda tidur lena dengan selesa. Tidur yang berkualiti akan memberikan kecergasan pada bayi agar kekal aktif serta sihat. Juga bagi memastikan kecerdasan pada anak-anak.


Berikut adalah beberapa tips yang boleh ibu bapa ikuti :

Ajarkan anak-anak kecil atau bayi anda tidur tanpa buaian. 








Terus whatsapp  019 934 7749 untuk dapatkan Minyak Herba Asmak untuk bayi anda.